جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

۴۵ میلیارد تومان برای راهیان نور دانش آموزی / باید در زمینه راهیان نور یک دعوت عام صورت گیرد

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال ۴۵ میلیارد تومان برای راهیان نور دانش آموزی هزینه شده که از سوی سازمان بسیج مستضعفین پرداخت شده است.

به گزارش سراج24،سردار علی فضلی ظهر امروز در محل اردوگاه امام رضا(ع) مشهد اظهار داشت: در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل قرار داریم، امام عظیم شان انقلاب حق بندگی را به گردن همه تاریخ انقلاب و امت دارند، امروز به ویژه نسل دانش آموزی تمام تجربه و اندوخته‌های خود را از امام دارند.

وی بیان کرد: مکتب امام خمینی(ره) احیاگر دوباره دین اسلام است و مستکبرین و مخالفین و تکفیری‌ها و داعشی‌ها در مقابله با سربازان خدا هستند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز شما فرماندهان در جهاد جنگ نرم در حال انجام همان کاری هستید که فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به همین شکل در حال انجام آن کار بودند و این وظیفه خطیر را صورت دادند. شما نیز باید از این الگوها پیروی کنید.

سردار فضلی با اشاره به سخنان امام راحل بیان داشت: یکی از راهبردهای اصلی امام خمینی(ره) که به صورت مداوم به فرماندهان گوشزد می‌کردند هجمه همه جانبه و فراگیر و همواره به دشمنان بود، به تعریف دیگر ایشان همواره معتقد بودند باید خواب را از چشم دشمن گرفت و به دشمن امان نداد.

وی تصریح کرد: این راهبرد برای تمام فصول است و تنها منحصر به عملیات جنگی در سال‌های دفاع مقدس نیست، امروز یک فرصت طلایی و بی بدیل به نام راهیان نور ایجاد شده است و الگوی آن از همین سال 64 شکل گرفته است. شهید بابایی تمام ظرفیت و توان خود را پای کار آورد تا جایی که سال 64 قرار بود به حج اعزام شود اما اعزام نشد و عنوان کردند که جبهه نیاز بیشتری به من دارد و جبهه حج من است و به همسر خود پیغام داد که در جبهه حج به جا می‌آورد.

سردار فضلی افزود: نباید به سادگی از این موهبت الهی گذشت، انسان‌های وارسته‌ای مانند شهید بابایی، شهید همدانی قانون تربیتی فرزندان ما را دگرگون کرده‌اند و به ما آموختند که به فرزندانمان بیاموزیم که هجمه سنگینی به دشمنان این ملت در تمام فصول و در شبانه روز داشته باشیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در دیداری که 15 فروردین امسال فرماندهان سپاه پاسداران با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان بسیار از اردوهای راهیان نور خرسند بودند و فرمودند امسال راهیان نور خیلی خوبی داشتیم و این دستاورد به دلیل همت سربازان این ولایت و مرز و بوم بوده است.

سردار فضلی تاکید کرد: امروز راهیان نور یک حج بصیرتی است و نیاز به کیفیت و کمیت کافی دارد، آموزش و پرورش و دانش آموزان امروز ثقل اصلی حرکت دانش آموزی راهیان نور هستند و ما از حرکت دانش آموزی بقیه اقشار را تغذیه می‌کنیم و شما الگویی برای تمامی اقشار جامعه شده‌اید.

وی افزود: راهیان نور یک عملیات الهی است و نیاز به وحدت و همدلی دارد، از آموزشو پرورش تا بسیج و سپاه همه و همه باید یک دل و یک صدا برای این عملیات الهی آماده باشند.وزیر آموزش و پرورش و سردار نقدی با تمام وجود پای این ظرفیت هستند و در حال حاضر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، قرارگاه مشترک آموزش و پرورش، سپاه و بسیج است.

سردار فضلی گفت: امسال 45 میلیارد تومان برای راهیان نور دانش آموزی هزینه شده که از سوی سازمان بسیج مستضعفین پرداخت شده است. در جلسه به مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران مشخص شد باید تمهیداتی برای مشارکت همه فرماندهان و مسئولان تشکیل شود تا در این امر مهم حضور داشته باشند و تنها از راه دور کار نکنند و مستقیماً در راهیان نور درگیر شوند.

وی افزود: امروز راهیان نور در چهار فصل سال آماده ارائه خدمات است، شما فرماندهان نیازی به ابلاغ ندارید و می‌توانید در چهار فصل سال این حرکت الهی را صورت دهید، تمامی امکانات برای شما و دانش آموزان فراهم شده است.

سردار فضلی افزود: هر فردی که از مشهد مقدس به سوی مناطق عملیاتی اعزام می‌شود برای ما 300 هزار تومان هزینه دارد و اعزام مرزی نیز 100 هزار تومان هزینه دارد و ما نیازمند یک کار تشکیلاتی هستیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید در زمینه راهیان نور یک دعوت عام صورت گیرد و تمامی اقشار جامعه در این حرکت الهی حضور داشته باشند.

اخبار مرتبط